دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۶

به گزارش آوای خزر، خوشبختانه مردم سرزمین آریایی برای اینکه اثبات کنند چیزی در جهان نیست که اول توسط آریایی‎ها ‏کشف نشده باشد تمام تلاش‌شان را می‌کنند. برای همین در برابر جشن وارداتی و غربی ولنتاین رفتند در دل ‏تاریخ گشتند و گشتند و گشتند تا بالاخره یک روز عشق پیدا کردند به چه قشنگی. بله امروز سپندارمذگان ‏است. روز عشق در ایران باستان. روزی برای کوبیدن مشتی‏‎ - ‎البته غیرمحکم و فرهنگی‎ - ‎بر دهان غرب که ‏یعنی«ما خودمان چی داداش؟ این کاره‎ایم‎.»‏
 در تقویم ایران باستان، روز پنجم هرماه «سپندارمذ» نامیده شده است. در فرهنگ ایران باستان، سپندارمذ ‏لقب زمین است. یعنی گستراننده، مقدس و فروتن. زمین نماد عشق است چون با فروتنی، تواضع و گذشت ‏به همه عشق می‌ورزد. زشت و زیبا را به یک چشم می‌نگرد و همه را چون مادری در دامان پر مهر خود امان ‏می‌دهد. برای همین است که در این سرزمین، آنهایی که خیلی عشقی زندگی می‎کنند زمین‎خوار می‎شوند و ‏آنها که شلوارشان هنوز دو تا نشده و عاشق مانده‎اند، فقط زمین می‎خورند و زمین می‌خورند و زمین ‏می‎خورند و فرصت نمی‎کنند حتی یک آخ کوچک بگویند‎.
‏  صحبت از عشق شد گفتم یادی هم بکنم از کسانی که عاشق حیوانات و کمک‌رسانی به آنها هستند‎. دم ‏همه‎شان گرم. البته اینکه صبح کله سحر تو اوج سرما، قبل از اینکه سوار خودرویتان شوید یک لگدی به ‏لاستیک بزنید که با یک تیر دو نشان زده باشید و هم کم باد بودن تایرها را چک کنید و هم اگر گربه‎ای از ‏سرما به موتور گرم خودروی شما پناه آورده، بترسد و فرار کند، کار خوبی است. اما بالاغیرتا در پروفایل‎تان ‏ننویسید‎ ‎‏«شهرام هستم، فعال و عاشق محیط زیست!» برای عاشق طبیعت شدن و بودن، خیلی بیشتر از ‏یک لگد به خودرو لازم است‎.
  ‎و البته می‌گویند عشق مترادف است با نرسیدن. با این تعریف همه ایرانی‌ها عاشق هستند. حداقل کمی که ‏عاشق هستند. چون ایرانی‌ها اگر هم برسند همیشه دیر می‌رسند و بهانه می‎آورند که ترافیک بود و فلان و ‏بهمان. از نظر مالی هم عاشق محسوب می‌شوند. چون باز هرگز به چیزی که می‌خواهند نمی‌رسند و تا پول ‏تهیه چیزی را جور می‎کنند چیز مورد نظر گران‌تر شده و... حالا از خودروهای داخلی نمی‌گویم که سوار ‏شدن‌شان باعث می‌شود با هرگز نرسیدن‌تان به مقصد، در تعریف «عشق نرسیدن است» بگنجید و یک عاشق ‏واقعی قلمداد شوید.
 ای شمایی که با عشق زندگی می‌کنید، از من به شما نصیحت. نگذارید پیشوند سابق جلوی دوست ‏داشتن‎هایتان بنشیند. شغل سابق، خانه سابق، دوست سابق... عشق برای همین امروز و حال کنونی‏‎تان ‏دواست. خوشبختانه الان طلاق سهمیه‌بندی شده و باید خیلی پوست کلفت باشید که همسرتان بشود همسر ‏سابق‌تان. این سهمیه‌بندی با سهمیه کنکور و بنزین و... فرق دارد‏‎.

 

انتهای پیام/1005

 

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار